Який ресурс роботи у каталізатора

Будь-яке сучасне авто, яке їздить на бензині, дизелі чи газі, виїжджає із заводу зі встановленим каталітичним нейтралізатором. Цього вимагають сучасні норми автомобільної промисловості та екологічної спільноти. В цій статі ми розберемося який термін служби каталізатора авто, на якому пробігу міняти каталізатор та як зрозуміти, що він вийшов з ладу. 

Двигун автомобіля під час роботи виробляє гази (окис вуглецю, окис азоту, вуглеводень та інші). Ці гази утворюються в циліндрах при згорянні палива. Каталізатор створений для того, щоб фільтрувати їх та перетворювати в нешкідливі викиди: двоокис вуглецю, воду та азот. Справний каталізатор захищає і наше здоров’я, і чистоту довкілля, а також двигун автомобіля. Очевидно, що термін служби каталізатора обмежений приблизно на пробіг 100-150 тис. км, проте, кожне авто буде мати свій термін. Коли потрібно міняти каталізатор на пріорі, а на рено? А як щодо каталізатора гранту термін служби? Розберемося.

Марка автомобіляРесурс роботи каталізатора (км)
ВАЗ80 000
Opel Astra, Corsa, Zafira110 000
Mercedes 100 000
Volkswagen Jetta, Passat140 000
Ford Mondeo, Fiesta120 000
Renault Logan, Duster150 000
Chevrolet Aveo, Lacetti90 000
Hyundai  Elantra, Accent130 000
Nissan Note, Qashqai120 000
Subaru Forester, Outback100 000
Toyota Prius, Camry160 000

А коли треба міняти каталізатор на дизелі? Середній пробіг становитиме 100 000 км. Крім пробігу на каталізатор термін служби буде впливати ще ряд зовнішніх факторів:

  1. Необережне водіння, яке включає наїзд на ями, бордюри, у воду тощо.
  2. Заправляння авто низькоякісним пальним.
  3. Первинні проблеми в роботі двигуна чи вихлопної системи.
  4. Матеріал виготовлення вашого каталізатора (металеві будуть стійкіші до ударів, а керамічні можуть швидше виходити з ладу через свою первинну крихкість).

Як зрозуміти, що каталізатор виходить з ладу?

Якщо ви спокійно проїздили 100 000 км і ваше авто все ще добре працює, можна не переживати і їздити спокійно далі. Але ось кілька пунктів, які вам допоможуть зрозуміти коли міняти каталізатор або хоча б відвезти авто на СТО для ретельнішої перевірки. 

  • Ви не можете запустити двигун з першого разу або ж він запускається складніше і з кожним разом тяжче розганяється.
  • Ви помітили, що робота динаміки та потужності двигуна знизилася, проте могла з’явитися вібрація коли він працює.
  • У вас відчутно збільшився розхід пального та масла.
  • В авто з’явився неприємний аромат.
  • На панелі приборів вашого авто горить значок ‘’Check Engine’’.

Ось ми й розібралися з основними ознаками та сигналами каталізатора коли міняти. Та що робити далі? 

  1. Ремонтувати каталізатор, але це матиме сенс лише на початкових стадіях забиття чи поломки.
  2. Вирізати каталізатор, здати його не переробку (https://skup-katalizatorov.com.ua/pererobka-katalizatoriv/, отримати за нього гроші та поставити новий.
  3. Встановити замість каталізатора стронгер (детальніше про це ми пояснювали в одній з попередніх статей) або полум’ягасник. 

Нагадуємо, що вирізання каталізатора потрібно довірити лише спеціалізованим сервісам, які мають практику в цій роботі. 

Каталізатор безперечно важливий елемент вихлопної системи й від його коректної роботи буде залежати справність вашого авто.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *