Будь-яке сучасне авто, яке їздить на бензині, дизелі чи газі, виїжджає із заводу зі встановленим каталітичним нейтралізатором. Цього вимагають сучасні норми автомобільної промисловості та екологічної спільноти. В цій статі ми розберемося який термін служби каталізатора авто, на якому пробігу міняти каталізатор та як зрозуміти, що він вийшов з ладу.
Двигун автомобіля під час роботи виробляє гази (окис вуглецю, окис азоту, вуглеводень та інші). Ці гази утворюються в циліндрах при згорянні палива. Каталізатор створений для того, щоб фільтрувати їх та перетворювати в нешкідливі викиди: двоокис вуглецю, воду та азот. Справний каталізатор захищає і наше здоров’я, і чистоту довкілля, а також двигун автомобіля. Очевидно, що термін служби каталізатора обмежений приблизно на пробіг 100-150 тис. км, проте, кожне авто буде мати свій термін. Коли потрібно міняти каталізатор на пріорі, а на рено? А як щодо каталізатора гранту термін служби? Розберемося.
Марка автомобіля | Ресурс роботи каталізатора (км) |
---|---|
ВАЗ | 80 000 |
Opel Astra, Corsa, Zafira | 110 000 |
Mercedes | 100 000 |
Volkswagen Jetta, Passat | 140 000 |
Ford Mondeo, Fiesta | 120 000 |
Renault Logan, Duster | 150 000 |
Chevrolet Aveo, Lacetti | 90 000 |
Hyundai Elantra, Accent | 130 000 |
Nissan Note, Qashqai | 120 000 |
Subaru Forester, Outback | 100 000 |
Toyota Prius, Camry | 160 000 |
А коли треба міняти каталізатор на дизелі? Середній пробіг становитиме 100 000 км. Крім пробігу на каталізатор термін служби буде впливати ще ряд зовнішніх факторів:
- Необережне водіння, яке включає наїзд на ями, бордюри, у воду тощо.
- Заправляння авто низькоякісним пальним.
- Первинні проблеми в роботі двигуна чи вихлопної системи.
- Матеріал виготовлення вашого каталізатора (металеві будуть стійкіші до ударів, а керамічні можуть швидше виходити з ладу через свою первинну крихкість).
Як зрозуміти, що каталізатор виходить з ладу?
Якщо ви спокійно проїздили 100 000 км і ваше авто все ще добре працює, можна не переживати і їздити спокійно далі. Але ось кілька пунктів, які вам допоможуть зрозуміти коли міняти каталізатор або хоча б відвезти авто на СТО для ретельнішої перевірки.
- Ви не можете запустити двигун з першого разу або ж він запускається складніше і з кожним разом тяжче розганяється.
- Ви помітили, що робота динаміки та потужності двигуна знизилася, проте могла з’явитися вібрація коли він працює.
- У вас відчутно збільшився розхід пального та масла.
- В авто з’явився неприємний аромат.
- На панелі приборів вашого авто горить значок ‘’Check Engine’’.
Ось ми й розібралися з основними ознаками та сигналами каталізатора коли міняти. Та що робити далі?
- Ремонтувати каталізатор, але це матиме сенс лише на початкових стадіях забиття чи поломки.
- Вирізати каталізатор, здати його не переробку (https://skup-katalizatorov.com.ua/pererobka-katalizatoriv/, отримати за нього гроші та поставити новий.
- Встановити замість каталізатора стронгер (детальніше про це ми пояснювали в одній з попередніх статей) або полум’ягасник.
Нагадуємо, що вирізання каталізатора потрібно довірити лише спеціалізованим сервісам, які мають практику в цій роботі.
Каталізатор безперечно важливий елемент вихлопної системи й від його коректної роботи буде залежати справність вашого авто.