Що таке регенерація сажевого фільтру

Що таке фільтр сажі, і як він працює?

В цій статті ми розглянемо, що таке ФАП (DPF/FAP), принцип його роботи й коли необхідне видалення сажового фільтра. Також фільтр можуть називати DPF, тому відповідь на питання “dpf що це” ви вже будете знати. 

Сажовий фільтр – це важливий пристрій вихлопної системи дизельних автомобілів, який очищає вихлоп від сажі й зменшує його на 80-90%. Принцип запалювання палива в дизелі відрізняється від бензинового (адже там немає свічок запалювання) і відбувається швидкий нагрів свічок накалювання і високий тиск в циліндрах двигуна. Сажа утворюється в результаті згорання у двигуні дизельного палива і виходить з вихлопом, тому сажові фільтри є обовʼязковими починаючи з 2008 року.

Встановлюється сажовий фільтр в магістраль вихлопної системи автомобіля, проте в кожного автомобіля ця система може дещо відрізнятися від інших.

Фільтр сажі має два етапи роботи:

  1. Спершу він видаляє сажу (вона осідає на стінках фільтра). Дрібна сажа може проходити й не вловлюватися, проте 80-90% сажі залишається на фільтрі.
  2. Далі відбувається регенерація, а саме – очищення осередків від сажі. Її проводять коли двигун починає втрачати свою потужність.

Яка різниця між каталізатором і сажовим фільтром?

Почнемо з того, що каталізатори здебільшого створені для бензинових авто, а сажові фільтри для дизельних. 

Різниця в принципі роботи та власне, результаті:

  • Сажовий фільтр – відфільтровує сажу, але не шкідливі вихлопи. Будовою він схожий на тунель і має велику ширину внутрішніх ходів.
  • Каталізатор – нейтралізує та відфільтровує токсичні вихлопи. Будовою схожий на стільники з лабіринтами й має вузькі внутрішні ходи.

Проте, деякі компанії виготовляють фільтри, які можуть і відфільтровувати сажу, і очищувати вихлоп. Серцевина такого фільтра очищатиме сажу, а боковини виготовлені так, що сприятимуть згорянню та окисленню вихлопу.

Коли приходить час, щоб вирізати сажовий фільтр?

Сажові фільтри, як і каталізатори мають обмежений термін роботи, який залежить від пробігу (50-200 тис. км), від якості пального, стилю чи складних умов водіння тощо. З часом фільтр забивається і перестає виконувати свої функції. Тоді постає питання регенерації, заміни або запиту як здати сажовий фільтр.

Чому ще сажові фільтри виходять з ладу?

  1. Несправність EGR.
  2. Проблеми з форсунками.
  3. Поломка датчиків (тиску палива та температури повітря впускного колектора).

В будь-якому випадку у вас може бути два рішення: повна заміна фільтра або регенерація сажового фільтра на т 5 (чи інших авто).

Регенерація на фільтрах DPF

Фільтри DPF стоять зазвичай на всіх сучасних дизельних автомобілях. 

Регенерація сажового фільтра опель інсигнія (та й інших марок авто) відбувається досить просто: все зайве, що осіло на фільтрі випалюється. Для цього існує спеціальне паливо, яке подається через форсунки та випалює сажу при температурі 600-800 ℃.

Регенерація на фільтрах FAP

Фільтри FAP ставлять на автомобілі марок Peugeot, Volvo, Citroen, Ford. Фільтри FAP мають спеціальну рідину, яку заливають в окремий бак і вона знижує температуру спалювання сажі до 400-450℃.

Наприклад, регенерація сажового фільтра рено трафік може бути спонтанною і її запускає ЕБУ, який слідкує за показниками датчиків температури та диференціального тиску. Якщо ви помітили, що регенерація почала запускатися часто, ймовірно фільтр вже потребує заміни. Проте, не завжди ЕБУ може запустити регенерацію сажового фільтра рено мастер 3 чи інших авто, оскільки вона потребує спеціальних умов (тривалий рух авто по прямій, стабільна швидкість), в умовах міського водіння це стає складно і якщо регенерація запустилася часом доводиться її переривати.

Примусова регенерація сажового фільтра

Примусова регенерація сажового фільтра може бути необхідна коли не відбувається пасивна регенерація через невелике навантаження на двигун, невисоку температуру, рух в місті тощо. В такому випадку відбувається примусове підвищення температури й таким чином сажа згорає. Цей варіант не дуже рекомендується, адже він може остаточно пошкодити фільтр, проте він існує. 

Заміна сажового фільтра

У випадку якщо регенерація не допомогла, варто подумати про заміну сажового фільтра. Що робити зі старим? Найкращий вихід – це обміняти його на гроші. Сажовий фільтр не можна викидати чи залишати вдома, тому його потрібно здати на переробку. Якщо ви привезете свій відпрацьований сажовий фільтр нам, ми проведемо оцінку вартості та вмісту в ньому цінних металів та виплатимо вам за нього кошти.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *