Інструкція з пропалу сажових фільтрів

DPF, FAP (сажовий фільтр) застосовується в дизельних авто і відповідає за зменшення кількості сажі у вихлопних газах. 

Сажовий фільтр, як і каталізатор має свій термін роботи (близько 150 000 км) та з часом забивається. Ми писали про способи очищення каталізатора у статті Промивання каталізатора автомобіля своїми руками, а зараз розберемося як пропалюється сажовий фільтр і наскільки це ефективно.

Як зрозуміти, що вам потрібен пропал сажовика?

  1. Авто “їсть” багато пального.
  2. Важко набирає обороти та швидкість.
  3. Видає дивні звуки з вихлопної.
  4. Вам про це повідомляє бортовий компʼютер.

Як провести автоматичну регенерацію

Регенерація сажового фільтра – це спосіб очищення накопиченої сажі. 

Регенерація буває кількох видів:

  • Пасивна регенерація – автомобіль проводить її самостійно коли він працює. Ви можете відчути збільшення звуку двигуна та потужності. 
  • Активна регенерація (пропалювання сажового фільтра) – запускається коли у ньому вже накопичилося багато сажі. Щоб запустити пропал, двигун необхідно дуже добре прогріти, а автомобіль має рухатися зі сталою високою швидкістю протягом 10-15 хв.
  • Примусова регенерація – проводиться за допомогою спеціального приладу.

Коли потрібно проводити ручну чистку

Ручний пропал сажового виконується тоді, коли автоматична регенерація не справляється з очищенням. Цей процес є безпечним за умови, що автомобіль справний. Якщо ви знаєте, що в машини є проблеми з системою подачі повітря, рециркуляцією газів чи двигуном – не варто робити примусову рециркуляцію. Зверніться на СТО. Також сажовий фільтр не підлягає чистці, якщо він пошкоджений.

Порядок проведення ручної автомобільної регенерації

Промивання фільтра без демонтажу. Прожог сажового фільтра без зняття виконується на місці. Для цього вам буде потрібна спеціальна рідина та пульверизатор. 

  1. Двигун необхідно добре прогріти, а тоді охолодити фільтр (до 40°C).
  2. Забираєте датчик тиску та колоподібними рухами розпорскуєте рідину.
  3. Чекаєте 15 хв, щоб сажа розчинилася.
  4. Промиваєте фільтруючий елемент 500 мл розчином для нейтралізатора та закручуєте датчик на місце.
  5. Знову заводите двигун і добре його прогріваєте.

Промивання фільтра з демонтажем. Цей процес досить затратний і вимагає розуміння будови автомобіля та послідовності дій. 

  1. Фільтр знімається, корпус наповнюють спеціальною рідиною, яка розчиняє сажові відкладення. На цей процес потрібно близько 8 годин. 
  2. Водою під тиском відмивають бруд та встановлюють фільтр назад.
  3. Заводять двигун і добре його прогрівають.
  4. Запускають примусову регенерацію. 

От ми й розібралися як зробити прожог сажового фільтра, але все ж рекомендуємо вам звертатися з цим питанням до професіоналів, щоб не вивести з ладу деталь.

Правила експлуатації сажового фільтра після очищення

  • Хоча б 1 раз на 2 тижні виїжджайте на хорошу дорогу і 20 хв їдьте на високій швидкості.
  • Заправляйте лише якісне дизельне пальне.
  • Заливайте сертифіковані спеціальні мастила призначені для автомобілів із сажовим фільтром.
  • Вчасно ремонтуйте свій автомобіль.

Якщо сажовий фільтр потребує заміни – привозьте старий нам. Ми проведемо оцінку і виплатимо вам за нього кошти.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *